Robot at Work - robotplatform for byggebranchen

Robot At Work (herefter RAW) er en robotvirksomhed, der designer og udvikler en robotplatform, der arbejder tæt sammen med mennesker i byggebranchen.

Robotplatformen kan bygges op på forskellige måder, og skal gøre automatiseringen af byggepladsen nemmere. Men bag den brugervenlige og fleksible robotplatform ligger der også en kompleksitet, der skal kunne beskrives på en simpel og forståelig måde til potentielle kunder.

Derfor ønskede RAW et website, der kunne fungere som platform for narrativet bag virksomheden og produktet. Derfor indgik RAW og WebVision et samarbejde i foråret 2019, der udmundede i en informativ og fleksibel website, med plads til udvikling.

Vi har taget en snak med CEO Kasper Guul Laursen om samarbejdet.

Et digitalt visitkort

Først og fremmest udsprang visionen omkring det nye website i en idé om en platform, der skulle fungere som primær kommunikationskanal. Visionen var en hjemmeside, der kunne klarlægge det komplekse og avanceret element af produktet på en simpel og informativ måde.

Projektet skulle ikke bare udmunde i en hjemmeside for hjemmesidens skyld. Målet var et slags digitalt visitkort, der kunne fortælle historien bag både virksomhed og produkt. Derudover var missionen med hjemmesiden også at skabe en modulær platform, der kunne bygges videre på i takt med virksomhedens udvikling og vækst.

Overblik og gennemsigtighed

WebVision anvender Trello som kommunikationsværktøj, hvor brugeren kan oprette lister, der beskriver opgaver og deadlines mm.

Som kunde hos WebVision får man adgang til projektets liste, så man uden fingre imellem kan få et klart overblik over processen. Man har direkte adgang til en lynhurtig opdatering på projektet, så man hurtigt kan få en status på de enkelte ting.


Derudover har det været positivt at opleve, at der har været en reel digital designer med inde over projektet. På den måde bliver der på det designmæssige plan også holdt hånd i hanke med udviklerne, så man hele tiden er sikker på, at man bevæger sig mod det ønskede mål med websitet.

Kommunikation i øjenhøjde

I dag er websitet RAWs største kommunikationskanal.

Den branche, som RAWs robotteknologi taler ind i, er relativt umoden ift. robotter. Derfor bør kommunikationen være i øjenhøjde, samt være illustrativ og informativ. Det betyder meget for forretningen, at kunder og potentielle kunder via websitet hurtigt og nemt kan få den vigtigste information om produktet.

Derudover betyder det også meget for virksomheden rent internt, at der nemt kan udvides med flere sider. Det er fra starten af projektet tænkt ind, at hjemmesiden skulle være skalerbar. På den måde kan hjemmesiden nemt holdes opdateret uden stor besvær. Og det sparer i sidste ende vores virksomhed for værdifuld tid og omkostninger.


Generelt er vi meget tilfredse med det produkt, vi har fået ud af være kunde hos WebVision.